sobota, 25 marca 2023

Gabriel Benedykt Gromulski – 242 rocznica urodzin

Gdyby żył, dziś obchodziłby 242 rocznicę urodzin, ale nie żyje od 197 lat – mój praprapraprapra(5)dziadek Gabriel Benedykt Gromulski urodził się 25 marca 1781 r.

Ksiądz Antoni Gozdawa Stawiski proboszcz kuflewski w niedzielę 25 marca 1781 r. ochrzcił dziecko, chłopca imionami Świętego Gabriela Archanioła i Świętego Benedykta, syna Macieja i Cecylii Krążałówny małżonków Gromulskich z Liwca. Rodzicami chrzestnymi Gabriela Benedykta zostali Piotr Gromulski i Katarzyna Techmańska z Kuflewa. 

 


 

Tak jak to było w dawnym zwyczaju, dzieci często swoim dniem narodzin same wybierały sobie imię. Tak też było w przypadku mojego przodka z linii Gromulskich. Wspomnienie świętego Gabriela Archanioła przypada 24 marca, zaś wspomnienie świętego Benedykta w dniu 21 marca. Tym sposobem, chrzczony 25 marca syn Macieja i Cecylii, który urodził się być może 25marca lub dzień czy dwa wcześniej, przyniósł sobie imię, a praktycznie nawet dwa imiona Gabriel Benedykt.

Mój praprapraprapra(5)dziadek Gabriel Benedykt ożenił się z moją praprapraprapra(5)babcią Dorotą Apolonią Gałązkówną w 1804 r. – 5 lutego wspominaliśmy ich rocznicę ślubu >>>LINK<<<. Zmarł w 1826 r. w wieku zaledwie 45 lat. 

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli publikujesz komentarz z konta anonimowego miło mi będzie gdy go podpiszesz chociażby imieniem 😉