środa, 15 marca 2023

Aleksandra Borzym z Lechów – 79 rocznica śmierci

Trwała okupacja, czasy były ciężkie, we wsi Mingosy leżącej w gminie Sinołęka, w powiecie węgrowskim, w województwie warszawskim, żyła wraz z synem Stanisławem owdowiała przeszło dwadzieścia lat temu Aleksandra Borzym pochodząca z rodziny Lechów – moja prapra(2)babka.

W sobotnie przedpołudnie, 18 marca 1944 r., o godzinie 10:00 stawili się w kancelarii parafialnej w Oleksinie dwaj rolnicy z Mingos – Stanisław Bożym lat 31 i Stanisław Rycielski lat 30, aby powiadomić księdza Tadeusza Fręchowicz o zgonie Aleksandry Bożym.

Aleksandra Bożym zmarła w wieku 70 lat w dniu 15 marca 1944 r., o godzinie 18:00, była córką Jana i Marianny małżonków Lechów.

 


 

Spisujący akt zapisał moją prapra(2)babkę jako Bożym, przez „ż”. Ja po przeprowadzonych kwerendach przyjęłam formę Borzym przez „rz” i tego się trzymam w swojej genealogii.

Z moim prapra(2)dziadkiem Janem Borzymem, Aleksandra pobrała się w 1896 r. – ich rocznicę ślubu wspominałam 27 stycznia >>>LINK<<<.

Pierwszy zmarł Jan, w 1923 r., a Aleksandra przez ponad 21 lat pozostała po nim wdową.

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli publikujesz komentarz z konta anonimowego miło mi będzie gdy go podpiszesz chociażby imieniem 😉